شاید تا حرف از برند میشه اولین چیزی که تو ذهن هر فرد بشینه ، محصولات مورد علاقه ایه که به فرد حس خوب داده ! قیقا این یعنی برندینگ !!!
حالا بریم سراغ تعریفش برندینگ یک فرآیند منظم و مشخصی هست که برای ایجاد آگاهی از محصول و خدمات شما ایجاد شده .مثل هر فرآینداثربخشی قطعا برندینگ هم نیاز به یک برنامه هدفمند و بلندمدت هستش که تمامی این فرایند از گام های کوچیک شما تشکیل شده .
برندسازی زمانی موفقیت آمیز خواهد شد که در ادراک و احساسات مخاطبان شما خاطره سازی کنید . به قول استیوجابز بزرگ جوهربازاریابی برند ، فرصت ایجاد یک خاطره است!
در این فرآیند آسان ولی زمانبر شما نیاز دارید به یک برنامه استراتژی برای تولید محتوایی که برای مخاطب ارزش ایجاد کند . اگر در برندینگ به دنبال فروش باشید هیچ وقت نمیتوانید بفروشید . به قول peter druker : هدف مارکتینگ غیر ضروری نشان دادن فروش و نشان دادن ارزش خدمت یا محصول هست .
اهداف شما باید در بستر ایجاد یک حس خوب برای کاربری که حتی برای یک دقیقه شمارا دنبال کرده باشد. این یعنی حتی در طراحی لوگو و یا تصاویر پس زمینه سایت ، چیدمان پست ها در اینستاگرام ، داشتن یک پروفایل خوب ، ( آموزش ساخت پروفایل بیزینسی )و حتی یک اسم مناسب باید به هدف بزرگ برندسازی توجه کنید . اینکه میگویم برندسازی شامل همه گام های کوچیک هست یعنی دقت و ظرافتی که شما خرج میکنید تا در ذهن و قلب مخاطب نهادینه بشوید. وقتی شما در ذهن و احساس هرمخاطب نفوذ می کنید یعنی برای یک مخاطب تبدیل به برند شدید!
بسترهای دیجیتال کمک های بسیار شایسته ای به مطرح شدن شما کمک میکنند .
این مطرح شدن میتواند گاهی نتیجه خوب بدهد و گاهی هم نه ... . پس بهتره اگر دنبال برندینگ هستید دانش خودتون را بالا ببرید و با افراد موفق در دنیا در این حوزه بیشتر آشنا باشید.
بازاریابی دیجیتال مهم ترین ابزار برای تسریع بخش کردن فرآیند شما می باشد .
مهم ترین توصیه در این زمینه تولید محتوای باکیفیت و ارزش گذاشتن برای مخاطب در تمامی بسترها می باشد .
استفاده از آدرس و نام مناسب، عادت پذیری ذهنی مخاطب به زمان هایی خاص ، ایجاد رنگ و ذهنیت تصویری برای مخاطب و ارتباط های به دور از مزاحمت برای کاربر ازجمله نیازهای اساسی و اولیه برای هر کسب و کاری برای شروع پروسه برندینگ می باشد.
یادتون نره برای برندسازی نیاز به حضور یک مشاور دیجیتال مارکتینگ بهترین کاتالیزور شما خواهد بود.